گل فان,دانلود فیلم,دانلود آهنگ,دانلود سریال,اخبار سینما

گل فان,دانلود فیلم,دانلود آهنگ,دانلود سریال,اخبار سینما

انتشار فیلمی از عقد دختر ۹ ساله با مرد ۲۲ ساله در شهرستان بهمئی استان کهگیلویه بویر احمد در شبکه های مجازی باعث واکنش های منفی زیادی از سوی کاربران شد. برخی از آنها با هشتگ «کودک همسری» نسبت به این پدیده انتقاد کردند.

همچنین در پی انتشار این فیلم در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی فرماندار شهرستان بهمئی نسبت به این عقد واکنش نشان داد. حکمت الله سنایی، فرماندار شهرستان بمهئی، گفت: من هم این فیلم را در فضای مجازی مشاهده کرده‌ام اما از جزئیات بی خبر هستم.

وی با بیان اینکه این مسئله اتفاق تلخی است، اظهارکرد: به دلایلی ترجیح می دهم در این خصوص صبحت نکنم. فرماندار شهرستان بهمئی خاطرنشان کرد: البته بی تفاوت نخواهیم بود و دستگاههای متولی در حدود اختیارات و وظایف قانونی ورود خواهند کرد.

فیلمی در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی در حال انتشار است که در این فیلم که گفته می شود در شهر لیکک‌ مرکز شهرستان بهمئی‌ در استان کهگیلویه و بویراحمد است دختر بچه حدود ۹ سال به عقد موقت پسر حدود ۳۰ ساله در آمده است.

در پی انتشار این فیلم در فضای مجازی حجت الاسلام خوب نژاد عاقد این مراسم با بیان اینکه نوع خطبه جاری شده صیغه محرمیت یا همان موقت ادامه‌دار بوده است گفت: به علت دسترسی نداشتن به شناسنامه زوجه و اعتماد به خانواده عروس و داماد که گفته بودند زوجه ۱۰ تا ۱۱ سال سن دارد، صیغه محرمیت را خوانده است.
او گفت: بنا به اصرار خانواده داماد و عروس که از بستگان بسیار نزدیک همدیگر هستند و با هدف اینکه زوجین تا رسیدن به سن قانونی ازدواج با هم محرم باشند و رفت و آمد خانوادگی داشته باشند، بین آن‌ها صیغه محرمیت جاری کرده است.

عقد موقت دختر ۱۰ ساله با پسر ۲۲ ساله کهگیلویه و بویراحمدی باطل شد

رئیس دادگستری شهرستان بهمئی گفت: در چند روز اخیر شاهد انتشار فیلم با عنوان «عقد دختر بچه‌ای ۱۰ ساله با مردی ۳۰ ساله» بودیم که با همکاری دستگاه‌های متولی و حوزه قضایی مسئله را پیگیری کردیم.
با پیگیری‌های صورت گرفته و آوردن عاقد، داماد و اولیای دختر ۱۰ ساله متوجه شدیم که داماد ۲۲ سال سن دارد و به رسم طایفه‌ای و عشیره‌ای و رسومات محلی که در شهرستان بهمئی رایج است دختر را برای پسر نامگذاری کرده‌اند تا بعد از گذشت ۶ سال که دختر به سن قانونی برای همسر داری برسد، ازدواج کنند.
خانواده دختر وپسر در اظهارات خود گفته‌اند که برای اینکه دختر و پسر از نظر قانونی و شرعی به همدیگر محرم باشند اقدام به چنین عملی کرده‌اند
هر پدری که در سن کوچک دختر خود را مجبور به ازدواج کند مجرم است و این جرم برای عاقد و داماد هم منصوب می‌شود.

به این پست امتیاز دهید.

ماجرای جنجالی عقد دختر ۹ ساله با مرد ۲۲ ساله در شهرستان بهمئی + فیلم

مطالب مشابه

  • گلایه بهنوش بختیاری از شایعه ها بعد از انتشار عکسش با یک مرد
  • برنامه های پر مخاطب مرداد ۹۸ مشخص شدند: عصر جدید، منتخب دورهمی و کودک شو